Saturday, June 27, 2015

Saya cuma bantu orang ramai..


Assalamualaikum,

Semalam ketika saya menguruskan anak saya yg sedang demam, salah seorang client saya sejak 2012 mghantar pesanan ringkas mberitahu anaknya mngalami skin infection dan mungkin dimsukkan ke hospital. Masya Allah, kalau anak saya yg demam pun saya sudah panik, apa lagi dlm situasi client saya ini?

Alhamdulillah initial GL pun dah approved, dan client saya sedang mndptkn  rawatan drpd doktor pakar di Hospital Pusrawi utk anaknya. Alhamdulillah dpt mbantu lagi satu keluarga yg ada di luar sana.


Client sy ini, saya kenali ketika mbuka booth promosi di Alpha Angle pd thun 2010. Itupun saya mnegurnya semasa suaminya sedang mbyar parking, bukan dia datang dan duduk di meja dan ckp saya nk ambik takaful (ramai org ingat mcm ni cara dpt client di booth). 

Rupanya beliau adalah seorang Fund Manager di salah sebuah syarikat takaful di Msia (bukan Prudential BSN). Cuak juga bila tahu sbb dah mula fikir beliau cuma nk menduga pengetahuan saya tentang investment yg saya sebut dlm produk Takafulink. Tetapi ternyata tidak kerana beliay mmg btul2 jujur nak tahu tentang bagaimana saya boleh membantu mberikan penyelesaian terbaik dgn produk Prudential BSN Takaful thadap permasalahannya utk mmiliki takaful yg komprehensif.

Namun ia tidak semudah itu. Beliau tidak sign up dgn saya serta merta sebaliknya bkata beliau msih lg belum habis bfikir. Sehinggalah pada tahun 2012, beliau mghubungi sy kembali utk btanya tentang pelan terbaik utk keluarganya.

Rupa2nya beliau telah berhenti bkerja dan akan menyambung pengajian secara sepenuh masa di UIAM. Meskipun suaminya bkerja di salah sebuah bank di Msia dan mempunyai kemudahan kad perubatan, katanya itu tidak ckup. Alhamdulillah, bmula dari beliau, diikuti anak2nya, suaminya dan anak yang baru lahir, beliau sekeluarga adalah client saya :)

Apa yg cuba saya ceritakan di sini ialah, setakat ini, hanya suaminya sahaja yg belum pernah dimasukkan ke hospital sejak menjadi client saya. Client saya ini juga telah mbwt pembedahan dgn kemudahan kad medikal Prudential BSN Takaful. Saya pasti beliau sndiri x pernah tfikir akan mggunakan kad medikal tsebut utk hampir kseluruhan kluarganya. Tetapi, itulah keindahan perancangan Allah utk hambaNya.

Kita merancang, Allah yang menentukan krn Allah shj sebaik-baik perancang. Tetapi jika kita gagal merancang, jangan salahkan takdir. Rasulullah saw sudah menyuruh kita berusaha dahulu, baru bertawakkal. Jadi, apa alasan kita bertawakkal tak akan sakit tanpa mbuat usaha menjaga pemakanan, dan mengambil kad perubatan terbaik drpd Prudential BSN Takaful? 

Lin Che Mat
0136448832
linchemat.blogspot.com
noorhazlin@prupartner.com.my


Sent from my Samsung device

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Ads Inside Post